Opis: |
22.01.2010r. | Kornatowo | SU45-245 podczas manewrów, po przyprowadzeniu pociągu towarowego z tłuczniem (stacja nadania Piława Górna) na budowę autostrady A1. Klimat stacji w Kornatowie był wówczas niczym niezakłócony, czynne dwa okręgi nastawcze, mechaniczne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sprawne kształtowe tarcze ostrzegawcze i manewrowe, drewniane słupy teletechniczne, zapach impregnatu z drewnianych podkładów kolejowych, cisza panujący wookół, przerywana tylko sporadycznymi odgłosami sąsiedniej osady. Można było tutaj po prostu być i chłonąć każdą chwilę, nawet kiedy panował kilkunastostopniowy mróz. Dawna maszyna z Zakładu Taboru w Szczecinie (eksploatowana w Krzyżu od maja 1995r.), po krótkim epizodzie w lokomotywowni Zamość (2009r), gdzie dzięki staraniom pracowników tamtejszej szopy uzyskała widoczne malowanie, trafiła do Grudziądza. Było to wsparcie dla maszyn SU45-180, SU45-208, SU45-210, SU45-244, SU45-250, pracujących wówczas w ruchu towarowym zasadniczo na odcinkach Toruń Wsch. - Ostaszewo Tor., Toruń Wsch. - Kornatowo oraz Grudziądz - Terespol Pom. Dwa miesiące później, z uwagi na oddanie do ruchu pierwszych ST45, SU45-245 trafiła do Wielkopolskiego Zakładu Spółki PKP Cargo w Poznaniu, gdzie pracowała w ruchu pasażerskim oraz towarowym jeszcze do jesieni 2011r. |