Opis: |
10.09.2015 r. | Głuszyca Górna |2 września 2014 r. decyzją administracyjną prezes Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przepisów dotyczących obowiązków zarządcy infrastruktury kolejowej w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego na linii kolejowej nr 286 Kłodzko Główne – Wałbrzych Główny. W treści decyzji organ zakwestionował m.in. stan techniczny wiaduktu kratownicowego zlokalizowanego między przystankami Bartnica a Głuszyca Górna. W związku z tym PKP Polskie Linie Kolejowe zdecydowały o naprawie zaniedbanego obiektu. Prace pod torem nr 2 rozpoczęły się w czerwcu 2015 i objęły w zakresie nawierzchni i pomostu zdemontowanie mostownic, a następnie niemal całkowitą wymianę skrajnie skorodowanych elementów poprzecznic, podłużnic, stężeń i tężników oraz blach węzłowych wraz z malowaniem. Wypełniono ubytki w spoinach filarów z ciosów piaskowcowych, a także w skrzydłach ścianek przyczółków. Zadbano również o konserwację łożysk wiaduktu.
Żmudna, koronkowa naprawa czteroprzęsłowego kolosa z 1878 r. zapoczątkowana w połowie 2015 roku trwa po dziś dzień (24.02.16 r.)P.S. Początkiem października 2016 r. dla ruchu pociągów otwarto tor nr 1. Naprawa wiaduktu dobiegła końca wkrótce potem po zakończeniu wszystkich prac. |