KOLORYT-KOLEI.PL - Autorska galeria fotografii

Nysa

Nysa


Nysa
Opis:

28.08.2021 r. | Nysa | Tak zwana Parada Lokomotyw, której pomysłodawcą i głównym organizatorem jest Turystyka Kolejowa TurKol.pl sp. z o.o. w tym roku odbyła się w Nysie. Odległa to kraina od węzłów międzychodzkiego i międzyrzeckiego, które w poprzednich latach gościły zabytkowy tabor. Międzychód zaorano, a w Międzyrzeczu rok temu "nie było niczego". Tak więc po rocznej przerwie możliwość spotkania z historią polskiego transportu kolejowego przybliżono mieszkańcom m.in. województwa opolskiego.

Czy rzeczywiście obraz tradycji rodzimego kolejnictwa został zaprezentowany godnie? Niewątpliwie na wysokości zadania stanął Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu, który pochwalił się lokomotywami (SU45-079, SM30-507, SM30-662, SM41-126) odrestaurowanymi nakładem pracy swoich członków.

Nieodłącznym elementem tego rodzaju imprez są pociągi okazjonalne dla gawiedzi uruchamiane w niedalekiej odległości od stacji, na której odbywa się parada. Wśród zaproponowanych publice relacji najatrakcyjniej, ale tylko pod względem wartości "zaliczeniowej" prezentował się pociąg do Krapkowic. Chętni mogli odbyć podróż reaktywowaną dla potrzeb wojska linią nr 306 do Krapkowic, gdzie raczej nie ma perspektyw na regularny ruch pasażerski. Natomiast o zestawieniu tego, jak i innych okazjonalnych składów wokół Nysy nie warto pisać wiele. Po prostu dramat.

Reasumując, uważam przeniesienie tej cyklicznej imprezy z Wielkopolski/Lubuskiego na Południe na węzeł obfitujący w wiele interesujących niezeelektryfikowanych linii za bardzo udany pomysł. Jak na pierwszy raz wyglądało obiecująco, a dość słabo wypromowane wydarzenie przyciągnęło chyba całkiem sporo publiki i potencjalnych podróżnych. Pokazano, że historia, to nie tylko trakcja parowa, a zasłużone miejsce zajmują w niej spalinowozy produkcji polskiej.

Czy stacja Nysa to odpowiednie miejsce dla tego rodzaju widowiska? No niestety nie. Tak blisko są przecież Głuchołazy, dokąd zresztą uruchomiono jeden z pociągów. Przepiękna, nieskażona przebudowami architektura ceglanego budynku, potężne drewniane wiaty po renowacji, brukowane perony, zadaszenia przejść podziemnych z wielodzielnymi przeszkleniami, sygnalizacja kształtowa, a do tego sygnał Rd1 podawany przez dyżurnego ruchu sprawiają, że nie chce się opuszczać tej wspaniałej stacji.

Na fotografii SM30-662 przeciąga nieczynnego Fiata 079 jako jeden z kilku manewrów "paradowych".

Słowa kluczowe: SM30, SM30-662, SU45, SU45-079, Id-12-137, linia niezelektryfikowana, opolskie, trakcja spalinowa, KSK, TURKOL
Data dodania: 29.08.2021 13:13
Wyświetleń: 124
Wielkość pliku: 567.5 KB
Autor: admin

Autor: Komentarz:
Nie ma komentarzy dla tego zdjęcia

Wyślij komentarz
Osoba:
Tytuł:
Komentarz:
 
Kod weryfikacyjny:

Proszę wpisz kod z obrazka.
Jeżeli masz problem z odczytaniem kodu,
kliknij na obrazek, aby otrzymać nowy kod.
 


   

 


RSS Feed: Nysa (Komentarzy)


Powered by 4images 1.7.10
Copyright © 2002 - 2012 4homepages.de